Håll dig uppdaterad!

Registrera dig för vårt nyhetsbrev

Köpvillkor

Generellt sett
Genom att använda ForHen.se och köpa via vår webbplats accepterar du våra tillämpliga villkor.

Detta köp regleras av följande standardvillkor för försäljning för konsumentköp av varor via Internet. Med konsumentköp menas här försäljning av varor till konsumenter som inte huvudsakligen handlar som en del av affärsverksamhet, och när säljaren agerar i affärsverksamhet med försäljning av varor via internet.


Försäljning till konsumenter regleras bland annat i konsumentköplagen.

Inget avtal ingås med minderåriga (under 18 år) och det bör därför finnas ett godkännande från vårdnadshavaren.

Partierna
Säljaren

Företagsnamn: ForHenne Robin Mann
Marknadsnamn: ForHen.se
Kontaktadress: Tordenskiolds gate 51B, 3044 Drammen, Norge
E-post: Info@ForHen.se
Organisationsnummer: 924 880 384

Köparen är den person som gör beställningen.

Betalning

På ForHen.se kan du betala säkert med debet- och kreditkort (Visa, Mastercard etc.), eller Swish. Vi tar dataintegritet på allvar och delar därför inte känslig information med någon. Alla betalningar går via vår säkra betalningsleverantör Nets.

Priser
Priserna, som anges i webbutiken, inkluderar moms. Information om de totala kostnaderna som köparen måste betala, inklusive alla skatter (moms, tull och liknande) och leveranskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, förpackning etc.) samt specificering av de enskilda delarna i totalpriset ges i beställningslösningen innan du beställer.

Frakt

För köp under 500 SEK tillkommer en fraktavgift. Alla inköp över 500 SEK har fri frakt. Alla varor skickas med expressleverans direkt till köparens adress. Normalt tar frakt 2-5 arbetsdagar. När du beställer över helgen kan det ta lite längre tid. Vi förbehåller oss rätten till en maximal leverans på 14 dagar såvida det inte finns särskilda skäl.

Leverans

Vi levererar bara i Sverige. När du beställer kommer du att ha möjlighet att spåra din leverans genom information du får via e-post eller sms. Paketet skickas till adressen som användes vid utcheckningen. Observera att detta är korrekt angivet. I händelse av leveransförseningar kommer vi att kontakta dig och erbjuda dig som kund att avbryta köpet.

I händelse av en oförlossad leverans förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra kostnader. Detta är för närvarande 300 SEK + returfrakt.

Transportskador
Vid mottagandet av ett skadat/fel paket ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt (inom 48 timmar efter att du mottagit varan) genom att skicka ett e-postmeddelande till "Info@ForHen.se". Utöver detta genomgår alla våra paket en kvalitetskontroll, så att alla paket som lämnar lagret måste vara i perfekt skick. Ändå kan fel uppstå, så vi kommer alltid att göra vårt bästa för att hitta en bra lösning.

Om du redan vid leverans av paketet ser att det finns betydande skador på paketet kan du vägra att acceptera paketet. Det skickas sedan tillbaka till oss.

Produktinformation

Bra beskrivningar bör vara en självklarhet på ForHen.se, men fel kan uppstå. I sådana fall kommer produktnamnet för artikeln att användas som utgångspunkt. Om du hittar något som du trodde borde korrigeras är du välkommen att kontakta "Info@ForHen.se". Vi förbehåller oss rätten att se till att paket som ska vara i lager, inte finns i lager. Vi kommer sedan att kontakta dig och skicka tillbaka beloppet för den saknade artikeln.

Klagomål och ångerrätt

Alla klagomål, skadade varor, leveransfel måste tas skriftligen via e-post. Genom dialog via e-post får du ytterligare information om hur vi ska hantera returen. Skicka inte tillbaka artikeln utan att ha varit i kontakt med oss, detta för att undvika missförstånd och onödig bearbetningstid.

Om vi ​​inte hittar en lösning tillsammans följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

14 dagars ångerrätt

På ForHen.se har du en 14-dagars ångerrätt från den dag transaktionen ägde rum. När du använder ångerrätten kommer du att få tillbaka hela beloppet när vi har mottagit varan i det skick den skickades in, utan några fel, defekter, skador eller liknande. Köparen måste bära kostnaderna för att returnera artikeln.

När du använder ångerrätten ber vi dig att kontakta oss på "Info@ForHen.se" innan du skickar tillbaka artikeln. Detta innebär att vi förväntar oss paketet och behandlingstiden blir därmed kortare.


Konsumentverkets standardformuleringar finns här: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett


Köparen har rätt att få tillbaka pengarna inom 14 dagar efter det att säljaren har mottagit paketet. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köp. Hela beloppet återbetalas. Returfrakt måste bäras av köparen.

Villkor för klagomål

Köparen har en 3-årig reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Om ett fel eller en defekt konstateras måste köparen inom rimlig tid informera säljaren skriftligen. Klagomål måste göras inom rimlig tid efter att felet har upptäckts, eller borde ha upptäckts, dock senast inom 3 år från transaktionen.

Rätten till reklamation inkluderar inte normalt slitage, användarfel. Om köparen inte gör ett klagomål inom en rimlig tid kommer rätten till klagomål att upphävas.

Fel som vanligtvis upptäcks inom 6 månader efter leverans anses vanligtvis vara nära leverans. Annars är det upp till säljaren att motbevisa något annat.

Genom att klaga på fel har köparen rätt till reparation eller utbyte. I händelse av allvarliga fel kan köpet annulleras. En prisreduktion kan också avtalas med köparen; köparen accepterar sedan produkten med de fel som den borde ha.

För andra frågor kontakta "Info@ForHen.se"

Tvist
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Tillagd på önskelistan
Min önskelista
Tillagd i varukorg
Gå till varukorg